در این مطلب قصد داریم ۱۰ جاذبه توریستی و گردشگری کشور فرانسه را که بیشتر از چشم گردشگران پنهان مانده را به شما معرفی کنیم.

 

۱-کاخ ایده ال پستچی شوال

فردیناند شوال یک پستچی فرانسوی بود که ۳۳ سال از عمر خود را برای ساختن کاخ ایده آل در هائوتریوز گذاشت. این کاخ نمونه فوق‌العاده‌ای از هنر معماری است.

 

 

 

۲-تئاتر قدیمی اورنج

این بنا از یک قرن قبل از میلاد تا عصر حاضر یکی از زیباترین تئاترهای روم باستان محسوب می شود. یک افسانه محلی می‌گوید که در زمان لوئی چهاردهم این تئاتر «زیباترین پادشاهی» نامیده شد.

 

 

 

۳-جزیره مون-سن-میشل

این جزیره در کشور فرانسه است که یک کیلومتر با سواحل شمال غربی این کشور فاصله دارد. در این جزیره مجموعه‌ای از آثار معماری که شامل یک دیر بزرگ مربوط به قرون وسطی است.گفته شده ،یک معمار مربوط به آن زمان تصمیم به ساخت کلیسا داشته اما جزر و مدهای شدید جرات ساخت را به ساکنین نداد و رفته رفته این جزیره غیر قابل دسترس شد.اما امروزه توسط پل و ساخت سد به خاک فرانسه وصل شده است.

 

 

 

۴-منطقه اکسیتانیه شهر البی

منطقه تاریخی شهر آلبی در جنوب غربی فرانسه که در یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد .این منطقه شامل بناهای تاریخی از جمله کلیسای جامع ساینت سیسسلیا مربوط به قرن سیزدهم،کلیسای سنت سالوی می باشد.

 

۵-رودخانه پون-دیو-گار

این رودخانه یکی از زنده ترین آثار باستانی کشور فرانسه است که از قرن یکم تامین کننده آب ساکنین بوده است.این پل باستانی ،معماری فوق العاده ای دارد و طبق محسابات از ۶ ستون تنها یک ستون است که متحمل وزن سنگین این بنا می باشد.

 

 

 

۶-قلعه لا-لات

این قلعه در ۱۲۰ کیلومتری مون-سن-میشل واقع شده است که در قرن چهاردهم ساخته شد و در قرن هجدهم توسط باستیون (نام یکی از استحکامات نظامی است) مستحکم شد.

 

۷-حفره پادیراک

این حفره به عرض ۷۵ متر و بیش از ۱۰۰ متر یکی از جذابیت های منطقه پیرنه فرانسه است که بر اثر آب های زیر مینی از هزاران سال پیش شکل گرفته است.

بر اساس افسانه ها این پرتگاه توسط شیطان ساخته شده و دروازه جهنم است .هر کسی می تواند با نردبان مخصوص به پایین این پرتگاه دست یابد و از چشمگیر ترین طبیعت اروپا لذت ببرد.

 

۸-غار شورانچ

یکی از معروف ترین مناظر ورکور در جنوب فرانسه است. ۷۰ هزار سال پیش مردم در این غار زندگی می کردند.اولین بار در سال ۱۸۷۵ این غار کشف شد و اکنون یکی از جاذبه های فرانسه محسوب می شود.

 

۹-باغ های اترتا

در منطقه نورماندی شمال فرانسه که معماری و هنر مدرن در آن دیده می شود.

 

۱۰-پارک مار پوتاون

فضضضای بسیار سبز و رویایی در منطقه پواتو-شارانتا که مساحتی به وسعت بیش از ۱۰۰ هزار زمین فوتبالی دارد و بدلیل قرار گرفتن در مسیر کانال های آبی ،جریان آب بسیار زیبایی در این پارک جاری است که گردشگران با قایق می توانند از مناظر لذت ببرند.

۱۰ جاذبه توریستی کشور فرانسه